Vodní nádrž Orlík - na plachetnici

11. srpen 2016 | 18.27 |

Kdy: 8.7.2016 - 9.7.2016
S kým: přítel a jeho táta s přítelkyní

Přítel s jeho tátou si chtěli vyzkoušet plavbu na plachetnici, tak tu o tom něco napíši. :)

Inforamce:
Vodní nádrž Orlík je součást Vltavské kaskády  v jižních a středních Čechách. Byla vybudována v letech 1954–1961.
V průběhu výstavby vodního díla Orlík byly zatopeny následující vesnice a osady:
Orlické Zlákovice, Zbenické Zlákovice, Těchnice, Korce, Lavičky, Podskalí, Radava, Velký Vír, Žďákov, Letoštice.


Domluvili jsme se, že až skončím v pátek v práci, že pojedeme na Orlík, kde si půjčíme plachetnici a budeme ji mít až do druhého dne.

Když jsme dojeli na Orlík do kempu, tak přítelův táta tam už poslouchal informace, co a jak se dělá. Plachetnice vypadala z venku pěkně. Jediný, co byl problém, tak vylézt nahoru, ale naštěstí jsem to zvládla dobře. Plachetnice měla plachty a motor. Sedělo se na zádi a odtud se vcházelo do kajuty. Kajuta byla malinká, kde byla jedna dvou postel a pak jedna postel na každé straně.
Když byl zapnutý motor, tak nebylo vůbec těžké tu plachetnici řídit. Sama jsem si to zkoušela a bylo to jednoduché. Horší to bylo pak s plachtami, protože tam to chtělo přijít na to, jak se to dělá a za ty dva dny není jednoduchý se to naučit.
Pluli jsme směrem k zámku Orlík a jelikož už byl večer, měli jsme hlad, tak jsme po cestě zakotvili a dali si jídlo. Po jídle jsme se rozhodli najít si nějaké místo, kde zakotvíme a přespíme. Chtěli jsme zakotvit ještě než se začne stímvat. Naše hledání nám trvalo celkem dlouho, pořád byl nějaký problém, proč jsme nechtěli kotvit u některého břehu.
Zezačátku jsem se bála jít dopřeru na příď, ale nakonec jsem se rozodla si tam stoupnout a pak jsem tam i chvíli seděla a pozorovala jsem vodu a zámek, kolem kterého jsme projížděli.
Nakonec jsme se vrátili k té plážičce, kde jsme večeřeli a tam přespali. Spaní nebylo úplně nejlepší, jelikož postel nebyla moc široká, ale spalo se mi celkem dobře.

Občas byly vlny a loď sebou začala houpat, což někomu může být nepříjemný, ale mě to vůbec nevadilo.

Ráno jsem se vzbudila brzy a šla jsem se podívat ven, kdy začalo svítat, ale sluníčko ještě bylo nízko, takže nám na plachetnici nesvítilo.
Po snídani jsme se vyjeli podívat k zámku. Tam jsme zakotvili a šli se podívat nahoru. Dovnitř na prohlídku jsme nešli, jelikož jsme tam všichni byli už dřív, takže jsme se prošli jen kolem.
Myslela jsem si, že bude hezky a že se vykoupu. Ráno krásně svítilo sluníčko, pak se to ale zatáhlo a začal foukat vítr, takže jsem si rozmylslela, že se koupat nebudu. Navíc voda bohužel nebyla zrovna nejčistější.
Jen jsem si tak pluli po vodě a sem tam se zastavili někde u břehu a šli se podívat, zda je tam něco zajímavého. Nejzajímavější byl takový malý ostrůvek, u kterého jsem zakotvili kde byl takový pěkný písek.
A když se blížil čas, kdy jsme museli plachetnici vrátit, tak jsme to obrátili zpět.

Bylo to pěkný vidět Orlík z plachetnice, navíc se dalo dostat i na místa, která jsou těžko přístupná pro auta. Spaní pro někoho může být problém kvůli tomu houpání, ale mě se to naopak líbilo, bylo to příjemný. A na ten jeden den se dalo vydržet i to, že ta postel nebyla tak široká, ale je to asi jen tím, že jsem si zvykla se rozvalovat na široké posteli. :)
Kdžy je puštěný motor, tak to žere dost benzinu a u plachet je těžké přijít na to, jak je ovládat.
Výlet na plachetnici je zážitek, ale plout na ni častěji by mě nejspíš nebavilo.

Foto z plachetnice:

Já na plachetnici

Voda

Vlny


Okolí:

Zámek Orlík
Zámek vypadá z venku nádherně jak z dálky z vody, tak i zblízka. Vevnitř jsem sice letos nebyla, ale pamatuji si to tak trochu z dřívějška a i vevnitř to vypadá pěkně. Zámek má pouze jeden okruh, co si tak pamatuji.

Zámek Orlík

Žďákovský most
Ocelový silniční most, který překonává řeku Vltavu v místech Orlické přehrady.
Délka mostu činí 542,91 m. Hlavní oblouk o rozpětí 379,60 m mezi pilíři (330 m mezi klouby) podpírá konstrukci, po níž vede dvouproudá silnice ve výšce 50 m nad hladinou jezera a 100 m nad dnem řeky Vltavy. Hmotnost oblouku je 3 100 t, hmotnost veškeré použité oceli pak 4 116 tun.
Pod tímto mostem jsme proplouvali na plachetnici. Mometnálně je most v rekonstrukci.

Podlední foto západ slunce z druhého večera, kdy jsme jeli jinam po vrácení plachetnice.

Západ slunce

Zrod informací: Wikipedie

111

Zpět na hlavní stranu blogu

 

Komentáře