Dovolená Jizerské hory - 4. den

17. červenec 2017 | 12.26 |

Nějak nestíhám psát, ještě nemám dopsanou dovolenou a už mám další věci, o kterých bych psala. Ještě, že jsem si navykla psát si body, tak se aspoň lépe zorientuji, jak přesně to šlo po sobě. :) Teď už k další části dovolené.

7.7.2017

Byla jsem vzhůru před 6 hodinou, vzbudil mě déšť, který dopadal na okenní parapet. Hned jakmile jsme věděla, že prší, napadlo mě, jestli bude pršet, že ten Ještěd zrealizovat nepůjde.
Po 8 hodině jsme šli na snídani a po snídani si sedli ven a domlouvali se na výletu. Bylo docela chladno a zataženo, takže jsme se nakonec rozhodli Ještěd nechat na druhý den a změnili jsme naše plány. Dohodli jsme se, že půjeme znovu na bobovou dráhu a pojedeme dál na Frýdlant. Tentokrát jsme měli časově omezenou dobu na výlety, takže jsme si to museli vypočítat. Měli jsme od 4 domluvené masáže.
Odjížděli jsme před 10 hodinou, protože na bobové dráze otevírali v 10.

Bobová dráha

Já s bráchama jsme jeli dvě jízdy, mamka jen jednu a táta fotil, takže tentokrát jsme měli i fotky.

Tudy nás to vytáhlo nahoru.

Bobová dráha 2

A jízda dolů.

Bobová dráha

Hrad a Zámek Frýdlant

Na ten jsem se hodně těšila a když jsem ho viděla zblízka, vypadal zvenku nádherně.

Frýdlant 1

Když jsme si zaplatili vstup, měli jsme cca 5 minut čas, než přijde průvodkyně. Když přišla průvodkyně vešli jsme na nádvoří, kde jsme si mohli ještě udělat fotky.

Frýdlant 4

Ti, co měli batohy je museli dát do uzamykatelných skříní a poté už mohla začít prohlídka. Procházeli jsme jednotlivými místnostmi. Výklad mě nebavil, plno jmen, které jsem si nedokázala zapamatovat a bylo to všechno hlavně o jménech, navíc mě ani nebavilo to, jak to průvodkyně říká. Bylo to takové jen to naučené a šup jdeme dál. Nehledě na to, že jsme byla dost velká skupinka lidí a některé mísnosti byly malé, takže nám něco k nim řekla buď předtím nebo potom a my to procházeli sami a to si pak člověk nepamatuje tolik, jako když vám to přímo ukazuje.
Byly zde například uniformy a koňské posrtoje. Ty se mi hodně líbily, byly krásně zdobené, některé zlatem a některé stříbrem. dále jsme spatřili pásnké pokoje, dámské pokoje a také hostinské pokoje. Byla zde kaple, která byla nádherná. Ta se mi z celé té prohlídky líbila nejvíce, ty kaple mají své kouzlo, které na mě působí a navíc většinou jsou nádherně zdobené. A jako poslední jsme si prohlédli kuchyni.
Co si doteď pamatuji a utkvělo mi z té prohlídky byl Albrecht z Valdštejna a obraz koně. Tento kůň byl jeho válečná kořist. Dříve patřil šlechtici, kdy si ale nevzpomenu na jeho jméno. Zámek byl náherný, líbil se mi nábytek a všechny staré věci, které zde byly. Problém byl ale v tom, že naše skupina byla velká a dále to, že jsme se potkávali s dalšími skupinami, které přišli buď před námi nebo za námi a bylo to potom takové zmatené. A prohlídka by mi stačila bez průvodce, protože by to vyšlo na stejno, je to spíše jen na prohlédnutí, než na poslouchání jednotivých věcí. Výklad je hlavně pro ty, kdo se tím hodně zabývají a hlavně si dokáží zapamatovat těch spousty jmen.
Prohlídka trvala asi hodinu a půl, vzali jsme si batohy, ještě jsme si udělali fotky a vyrazili jsme zpět na penzion.

Frýdlant 2

Frýdlant 3

Zpět na penzionu

Cestou jsme sezastavili na pozdní oběd. Já si dala jen salát, protože bych měla problém s večeří jako předchozí den.
Na penzion jsme přijeli asi kolem půl 4, takže jsme měli ještě čas si dát kávu. Sedli jsme si s ní ven a přišel k nám chlap, který se nás ptal, zda my máme ty masáže. Když jsme řekli, že ano, domluvil se s námi, že se sejdeme potom u baru.
Šli jsme ještě odnést věci do pokojů a na masáž, nejprve šla mamka, já a nakonec táta. Masáž byla velice příjemná, taková jemnější a hodně mi pomohla, záda mě pak přestala bolet.
Než udělal masáž tátovi, byla jsme chvilku na pokoji a ještě jsme šli ven.

Dali jsme si večeři. Vývar

Polévka

brambory s karbanátkem

Brambory a karbanátek

buchta

Buchta

Po večeři jsem si dala ještě jednu kávu venku, chvilku jsme tam seděli a poté jsme si šli zahrát kulečník. Když už nás to nebavilo, šli jsme do pokoje a my jsme se s tátou znovu podívali na to, jak se nejlépe dostat na ten Ještěd a jak jezdí lanovka.

Příště už bude poslední článek z našeho výletu. :)

1. a 2. den dovolené zde.
3. den dovolené zde.